עמותת סטארטאפ – cleargiving
אורן דוברונסקי, יזם ואיש הייטק:
“הקמנו את המיזם החשוב, מתוך ראייה חדשנית של זיהוי בעיה וצורך בפתרונות. עולם העמותות איננו נגיש לכל אדם המבקש לתרום ולהשפיע באופן ישיר. מרבית העמותות מודות כי רק חלק מכספי התרומה מגיעים בסוף התהליך למשפחות הנזקקות. עניין שנובע מחוסר יעילות של מערכות שהפכו גדולות ולא יודעות כיצד לעבוד כסטארטאפ קטן ללא משרד אלא, מרחוק באופן יעיל ואפקטיבי.
~~~
שלומית קאפח, יזמית ומנכלית עמותת ‘ובנה’:
המיזם מרגש באופן בו הוא נעשה, תוך רגישות ושימת דגש על המשפחות וחשיפתם. לא יכולנו לבקש שותפים טובים יותר מהיזם אורן דוברונסקי ושותפיו. אני גאה מאוד במיזם הסטארטפ שהביא בשורה חדשה למגזר השלישי. באופן זה, התרומות מגיעות באופן ישיר למשפחות. המיזם פועל בשלב זה בערים בית שמש וחולון והוא תוספת משמעותית לעמותת ובנה שפועלת בערים אלו.
ClearGiving היא פלטפורמה הטכנולוגית הראשונה שבאמצעותה 100% מכספי התרומה מגיעים ישירות למשפחות נזקקות אותן בוחרים התורמים באופן ישיר, שקוף ויעיל.
במשך למעלה משנה, התבשל הרעיון אצל היזם הסדרתי אורן דוברונסקי ושלומית קאפח, שותפים ותיקים בעשיית חסד, עד שקרם עור וגידים: ClearGiving – עמותה המתנהלת כסטארטאפ ללא מטרות רווח, עם רצון לייצר השפעה חברתית (social impact) על החברה הישראלית.
אורן דוברונסקי גייס סביבו חבורה של יזמי הייטק מאסכולות שונות, ויחד החליטו לקדם את הרעיון החדשני, שבו אנשים תורמים לצדקה, באמצעות פלטפורמה טכנולוגית ישירה, שהופכת את התרומה ליעילה יותר ושקופה כך ש-100% מכספי התרומות מגיע ישירות למשפחות במצוקה.
אורן דוברונסקי, יזם מהתוכנית “הכרישים” יחד עם יריב דוידוביץ – אנשי הייטק שעובדים כ-20 שנה יחד הקימו עמותה יחד עם שלומית קאפח, תושבת בית שמש, מקימה ומנכ”לית ארגון החסד הוותיק ‘ובנה’ המלווה מאות משפחות רווחה בבית שמש ובחולון. ארגון שנותן מענה רחב למשפחות נזקקות החל מסיוע בשכ”ד, ליווי טיפולי ופסיכולוגי לילדים והורים, הכוונה מקצועית, טיפולי שיניים, סלי מזון שבועיים ועוד. מנהלי המיזם cleargiving גייסו בהתנדבות מלאה את חברת Atreo, שאחראית על האסטרטגיה השיווקית והמיתוג, ואת חברת ProgForce, שתרמה צוות פיתוח ואחראית על פיתוח הטכנולוגיה.
איך הסטרטאפ עובד?
באמצעות האתר ClearGiving.com, גולש יכול לבחור את המשפחה לה הוא רוצה לתרום, בסכום שיבחר על ידו באמצעות כרטיס אשראי כתרומה חודשית, שמועברת ישירות למשפחות – 100% משווי הכסף שנתרם מועבר כתלושי מזון בכדי שהמשפחה תוכל למלא את צרכיה הבסיסיים.
המיזם מתנהל בשקיפות מוחלטת והתורם יודע למי הוא תורם, וכמה כסף מקבלת המשפחה.
כל משפחה שמצטרפת למיזם הינה משפחה מטופלת ומוכרת ע”י שירותי הרווחה בעיר. היא מופנית למיזם ע”י העובדת הסוציאלית המכירה את סיפור המשפחה וזכויותיה, וכאשר משפחה מיצתה את הסיוע משירותי הרווחה ועדיין מצויה במחסור כלכלי קשה, נציגי העמותה בודקים כל משפחה, עורכים ביקור בית ושומעים את הצרכים האמתיים שלה.
בכדי להתקבל למיזם – המשפחות נדרשות לעמוד בקריטריונים קבועים כמו: אין בבעלותן דירה, מחסור תזונתי ממשי ועוד.
כל משפחה מקבלת תרומה של עד 200$ בחודש בתלושי מזון, על מנת שתוכל להשביע את צרכיה הבסיסיים ביותר ולתת לילדיה אוכל.
בהנחה כי טרם נמצאו למשפחה תורמים קבועים, המשפחה תופיע באתר באופן אנונימי אך יסופר הסיפור האמתי שלה.
שלומית קאפח: “המיזם מרגש באופן בו הוא נעשה, תוך רגישות ושימת דגש על המשפחות וחשיפתם. לא יכולנו לבקש שותפים טובים יותר מהיזם אורן דוברונסקי ושותפיו. אני גאה מאוד במיזם הסטארטפ שהביא בשורה חדשה למגזר השלישי. חשובה ביותר המשמעות כי התרומות מגיעות בשלמותן ובאופן ישיר למשפחות. המיזם פועל בשלב זה בערים בית שמש וחולון והוא תוספת משמעותית לעמותת ובנה שפועלת שנים רבות בבית בבית שמש ובשנים האחרונות גם בעיר חולון. תודה גדולה לשותפיי היקרים שבהתגייסותם הם מקיימים ערבות הדדית, והנם סמל ודוגמה להתגייסות עולם ההייטק למען המשפחות במצוקה”.
בסופ”ש האחרון התפרסמה כתבה על עמותות בעיתון דה מרקר –
https://www.themarker.com/labels/associations
מוזמנים לבקר באתר לפתוח את הלב ולתרום!
ClearGiving.com
בהצלחה!
- 12שיתופים
- שתפו בפייסבוק
- צייצו בטוויטר