לפרסום באתר חייגי 072-3951569

  • Facebook
  • Instagram
פורטל אתיקה
  • ראשי
  • חדשות
  • פודי’ז
  • Life Style
    • בסימן קריאה
    • אופנה
  • בלוג דעות
  • עוד
    • אינדקס עסקים
    • נשים יוצרות
    • פה-פוליטיקה
    • let the sunshine in
    • לקראת שבת
      • סיפורי סבתא
  • אודות
    • דבר העורכת מס’ 1
  • יצירת קשר
  • ראשי
  • חדשות
  • פודי’ז
  • Life Style
    • בסימן קריאה
    • אופנה
  • בלוג דעות
  • עוד
    • אינדקס עסקים
    • נשים יוצרות
    • פה-פוליטיקה
    • let the sunshine in
    • לקראת שבת
      • סיפורי סבתא
  • אודות
    • דבר העורכת מס’ 1
  • יצירת קשר
את לא לבד סטריפ
פורטל אתיקה
  • ראשי
  • חדשות
  • פודי’ז
  • Life Style
    • בסימן קריאה
    • אופנה
  • בלוג דעות
  • עוד
    • אינדקס עסקים
    • נשים יוצרות
    • פה-פוליטיקה
    • let the sunshine in
    • לקראת שבת
      • סיפורי סבתא
  • אודות
    • דבר העורכת מס’ 1
  • יצירת קשר
  • ראשי
  • חדשות
  • פודי’ז
  • Life Style
    • בסימן קריאה
    • אופנה
  • בלוג דעות
  • עוד
    • אינדקס עסקים
    • נשים יוצרות
    • פה-פוליטיקה
    • let the sunshine in
    • לקראת שבת
      • סיפורי סבתא
  • אודות
    • דבר העורכת מס’ 1
  • יצירת קשר
פרשת וישב יעקב מאת: מיכל קוברסקי-לנגר
ראשי » חדשות בית שמש ומטה יהודה » פרשת וישב יעקב מאת: מיכל קוברסקי-לנגר
אתי סויסה בן עמי 20 בדצמבר 2019 10:09 סגור לתגובות על פרשת וישב יעקב מאת: מיכל קוברסקי-לנגר
פרשת וישב יעקב  מאת: מיכל קוברסקי-לנגר

פרשת וישב יעקב

מאת: מיכל קוברסקי-לנגר

זו הפרשה שלנו, כן לפעמים צריך לשבת. צריך לשבת ולקחת אויר ולחשוב..

פרשה זו היא למעשה הפרק הראשון בסדרת פרשות מרתקות מבחינת הדינמיקה בבית יעקב.

בית מורכב מאד הוא ביתו של יעקב אבינו, שתי נשים, שתי שפחות ושנים עשר ילדים, ואין חוגי הורים וקבוצות תמיכה.

בפרשה שלנו מתחיל הפרק הראשון בדינמיקה של  “יעקב וביתו..” בין האחים, בני יעקב יש מתח רב

יש להם תחושה קשה של קנאה כלפי יוסף, לא רק שיעקב אוהב אותו יותר ועושה לו כתונת פסים מיוחדת. אלא, שהוא יוסף גם מרשה לעצמו לחלום חלומות.

ואיזה חלומות, בחלומות שלו הוא חולם שהוא המלך והשליט.

חלום אחד על צבא השמים שמשתחווה לו, וחלום שני על אלומות השיבולים המשתחוות לו. את זה אחיו  כבר לא יכולים לסבול.

“המשול תמשול עלינו?” הם שואלים אותו, הוא לא עשה להם שום דבר רע, הוא פשוט משתף אותם בחלומו. אבל אחיו הקנאה מוציאה אותם מדעתם. האחים היו רועי צאן ויעקב שולח את יוסף לראות מה שלום אחיו.

בספרות למדנו שיש מילות מפתח החוזרות ביצירה שמלמדות על הדגש המיוחד לפעמים, היעדרה של מילה יש בעלת משמעות גדולה.

וכשנקרא בפרשה נבחין  כי יוסף אומר “את אחי אנוכי מבקש”. אבל הם? מתנכרים לו. “ויראו אותו” “הנה בעל החלומות הלזה בא” כל מיני כינויים. אבל לא אח.

כשהוא פוגש מישהו בשדה ושואל אותו אם הוא ראה אותם, עונה לו  האיש “נסעו מזה” ומפרש רש”י – “נסעו מהאחווה”.

דיי הם התנתקו ממך. הם לא רואים בך אח, למרות שיוסף לא עשה להם שום דבר רע, הקנאה המפעפעת בהם, משחיתה כל סממן של אחווה. יעקב שולח אותו לראות את שלום אחיו (מעניין אם הוא מודע למשבר בביתו?)

הוא רוצה לחנכם שמותר להיות בעלי דעות שונות, בעלי תפישות עולם שונות ואפילו לריב לפעמים.

מותר שאחד יהיה מוצלח יותר, מותר שיהיה מי שחושב אחרת אבל חייבים לדעת שיש לגיטימציה לשוני ולא לפסול את השני.

יש מקום למחלוקות אך מתוך רגש של כבוד ואחווה. כמה זקוקים אנחנו ללימוד הזה של אחווה בתוך מחלוקת! והאחים של יוסף רואים אותו מרחוק, לא רחוק במשמעות הגיאוגרפית, אלא בהיבט הרגשי.

הם מתנכרים לו ומחליטים להורגו, להתפטר ממנו.

הוא פשוט מפריע להם בעצם קיומו! על רקע יוסף בולט יותר חסרונם. וכך, במקום שהם יעריכו אותו על תכונותיו המיוחדות – במקום שינסו להבין את חלומותיו ומשמעותם אולי, באמת הוא נבחר ע”י הקב”ה?

במקום שיבדקו את עצמם, הם מחליטים למחוק אותו, להרוג אותו!! וכברירת מחדל למכור אותו!

לא מדובר בסתם אנשים. אלא בבני יעקב שמהם יצא עם ישראל. אבל כנראה שהטבע האנושי כל כך מורכב!

ומנגד-אישיותו המופלאה של יוסף, “יוסף הצדיק”, זה הכינוי שנתנו לו חכמים, והוא באמת צדיק.

כמה פגעו בו, כמה הכאיבו לו, כמה קינאו בו והוא – מעל הכל! מאמין באמת שלו, מאמין שהצדק אתו ומאמין במהלך האלוקי בעולם.

הוא מבין שכל שרשרת האירועים (שבע”ה נמשיך ונעסוק בהם בשבוע הבא) היא לא סתם.

הדברים אינם מקריים.

כשאחיו אומרים, מן הסתם בזלזול: “נראה מה יהיו חלומותיו”, יוסף יודע בסתר ליבו ש”חלומות לא שווא ידברו” אלא יש להם משמעות.

מי ייתן ונזכה לשבת של ישיבה בנחת, שנזכה לחלום חלומות מיטיבים ונזכה לראות כיצד חלומות מתגשמים!

שבת שלום ומבורך!

הכותבת:

מיכל קוברסקי לנגר, אשת חינוך, מאמנת, מעבירה הרצאות וסדנאות בנושאי יהדות וצמיחה אישית.

  • 0share
  • שתפו בפייסבוק
  • צייצו בטוויטר

אודות המחבר

אתי סויסה בן עמי להציג את כל הפוסטים של אתי סויסה בן עמי


« פוסט קודם
פוסט הבא »
חגיגות 70 מרובע
פוסטים אחרונים
  • על הקשר בין הסערה בחוץ לגירושין מאת: אתי כהן עו”ד ומגשרת
  • טקס זיכרון לרצח שבע הבנות בנהריים
  • אחריות משותפת לאזרחים ולפוליטיקאים מאת: עליסה קולמן
  • מלחמה לא פרופורציונלית מאת: רונית דרזנר
  • לא למדנו כלום מהקורונה? מאת: הילה ויקטוריאן
חגיגות 70 מרובע
אולי יעניין אותך גם
פרשת בהעלותך מאת: מיכל קוברסקי לנגר

פרשת בהעלותך מאת: מיכל קוברסקי לנגר

פרשת בהעלותך מאת: מיכל קוברסקי לנגר   “עד שתהיה שלהבת

אמירית שושני – IWOMEN

אמירית שושני – IWOMEN

פרויקט IWOMEN אמירית שושני “לפני כ – 4 שנים טיילתי

פסטיבל הבירה ה – 1 במתחם שער העיר

פסטיבל הבירה ה – 1 במתחם שער העיר

פסטיבל הבירה ה – 1 בבית שמש לקראת סיום הקיץ,

‘בעיטה מהבטן’ – הפתרון לבעיית הפונדקאות בישראל?

‘בעיטה מהבטן’ – הפתרון לבעיית הפונדקאות בישראל?

‘בעיטה מהבטן’ הפתרון לבעיית הפונדקאות בישראל מאת: הילה טימור אשור

איחולים להנהגה חדשה בי מאת: מירב בן אור

איחולים להנהגה חדשה בי מאת: מירב בן אור

איחולים להנהגה חדשה בי מאת: מירב בן אור אני מבקשת

רינה
אודות אתיקה

החזון של ‘אתיקה’ ליצור בית כמטריה רחבה עבור נשים בו יוכלו לכתוב, ליצור, לקחת חלק, להוביל, לקבל השראה, להכיר, להעצים ולפרגן האחת לשנייה.

תפריט
  • ראשי
  • חדשות
  • פודי’ז
  • Life Style
    • בסימן קריאה
    • אופנה
  • בלוג דעות
  • עוד
    • אינדקס עסקים
    • נשים יוצרות
    • פה-פוליטיקה
    • let the sunshine in
    • לקראת שבת
      • סיפורי סבתא
  • אודות
    • דבר העורכת מס’ 1
  • יצירת קשר
פוסטים אחרונים
  • על הקשר בין הסערה בחוץ לגירושין מאת: אתי כהן עו”ד ומגשרת
  • טקס זיכרון לרצח שבע הבנות בנהריים
  • אחריות משותפת לאזרחים ולפוליטיקאים מאת: עליסה קולמן
  • מלחמה לא פרופורציונלית מאת: רונית דרזנר
  • לא למדנו כלום מהקורונה? מאת: הילה ויקטוריאן

הראל דיגיטל שיווק עם תוצאות

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס